De la lansarea Model S in 2012, marca californiana Tesla si-a dezvoltat metodic gama de sus in jos. In aceasta logica industriala implacabila, un sedan compact este urmatorul pe lista.
Pionierul Model S (4,97 m) a fost lansat in 2012, iar de atunci a suferit o prima restilizare in 2016 si o a doua in 2021. Un Model 3 mai scurt (4,69 m) a urmat in 2017 si a devenit cel mai bine vandut sedan de familie din segment in Europa, eliminandu-i pe multi dintre rivalii sai termici vechi de zeci de ani si stimuland o piata in scadere. Acelasi lucru este valabil si pentru SUV-uri cu Model X (5,04 m) si faimoasele sale usi Falcon Wings, care a aparut in 2015 si caruia i se va alatura in 2020 Model Y (4,75 m), acesta din urma fiind alter ego-ul inalt al lui Model 3.
Dar Tesla mai are nevoie de o coarda la arcul sau electric, si anume un sedan compact care ar putea incanta si mai multi clienti. Denumit initial Model 2, acest „Golf” pentru Tesla este asteptat sa adopte un nume complet diferit. De altfel, initial trebuia sa fie prezentata in 2023, dar Elon Musk, carismaticul, ca sa nu spunem controversatul, marele sef al marcii, a amanat lansarea pentru 2024. Oricum ar fi, aceasta Tesla, perfect calibrata atat pentru Europa, cat si pentru China, va putea sa se lupte cu Volkswagen ID.3 – restilizat peste cateva luni – cu masina electrica Renault Mégane E-Tech, precum si cu Cupra Born si MG4. Un nou teritoriu in care marca californiana va avea un cuvant de spus in mod legitim.
Pentru asamblarea berlinei sale compacte, vor fi folosite doua Gigafactories, una la Berlin si cealalta la Shanghai. Intrebarea finala este care va fi pretul lui Tesla Model 2? Cu alte cuvinte, va fi la fel de competitiv ca un MG4? Exista inca unele indoieli. In fine, la nivel tehnic, arhitecturi cu o masina electrica sau cu o configuratie cu „doua motoare” vor fi in program, in varful de gama, pentru a deveni un adevarat Golf GTI, sau chiar un Golf R total watted!