Parteneriat pentru educatie
Nevoia unui parteneriat pentru educatie intre parinti si scoala este acum recunoscuta de autoritatile publice. Sistemul legislativ, in general, este, de asemenea, pus in aplicare
Nevoia unui parteneriat pentru educatie intre parinti si scoala este acum recunoscuta de autoritatile publice. Sistemul legislativ, in general, este, de asemenea, pus in aplicare. La nivel practic, lucrurile par uneori mai dificile. Scoala trebuie sa gaseasca solutii pentru a reduce barierele care impiedica accesul parintilor. Este important ca acestia sa fie primiti, sa se simta confortabil – intalnirea sa fie egala, cu respect si incredere.
Potrivit expertilor, unul dintre motivele pentru care parintii evita intalnirea cu scoala este teama de a nu fi judecati dupa comportamentul copilului lor. Chemarea unui parinte la scoala este adesea asociata cu o problema, o urgenta. Intalnirile raman concentrate pe ceea ce nu merge bine si acest lucru creeaza dificultati de comunicare. O atitudine mai pozitiva din partea profesorilor i-ar ajuta pe parinti sa se implice mai mult in viata scolara.
Sunt necesare eforturi speciale pentru a atrage parintii defavorizati si imigranti la scoala. Acesta este motivul pentru care formarea in relatiile interculturale trebuie sa faca parte din educatia profesorilor. Diferitele formule aplicate de scoli au avut succes si merita sa fie mai raspandite: cafeaua dimineata la gradinita cu mamele, intalniri pe subiecte de interes pentru tati, intalniri in afara scolii, in cartierele in care locuiesc familiile de imigranti.
Pregatirea parintilor trebuie realizata la nivel individual si colectiv (asociatii). Din pacate, mijloacele care provin din contributiile familiei si ajutorul guvernamental sunt incerte si greu de obtinut si, in orice caz, insuficiente pentru a asigura o pregatire corecta.
Comunicarea este, de asemenea, necesara in cazul unor probleme precum violenta la scoala. Rareori acesta este un fenomen aparut din vina scolii sau a parintilor. Acesta este motivul pentru care acuzatiile reciproce nu sunt de folos – astfel, dialogul este esential.
In relatiile lor cu parintii, scolile trebuie sa fie constiente de timpul liber al celor care lucreaza, astfel, intalnirile organizate trebuie in avans comunicate.
Revolutia IT creeaza noi posibilitati de comunicare. Datorita internetului, interactiunea dintre parinti si profesori poate fi considerabil facilitata. Ei pot fi mai bine informati despre politicile scolare si programa scolara – sa cunoasca si sa monitorizeze dezvoltarea copilului lor si sa sugereze idei. Acestea fiind spuse, comunicarea electronica nu ar trebui sa inlocuiasca insa, contactul uman.