3 semne care indica schimbarea anvelopelor
Anvelopele pot avea un efect profund asupra performantelor masinii
Anvelopele pot avea un efect profund asupra performantelor masinii. Acestea pot influenta performanta masinii, economia de combustibil si siguranta conducatorilor la trafic. Pentru ca masina sa functioneze la niveluri optime, este esential ca anvelopele sa fie inlocuite la momentul potrivit.
Din pacate, multi soferi continua sa conduca cu anvelope uzate, fara sa ia in considerare efectul daunator pe care acestea il au asupra vehiculului.
Care este durata de viata a anvelopelor?
De fapt, exista o multime de variabile, cum ar fi stilul de condus sau daca s-a produs vreo deteriorare care poate afecta durata de viata a anvelopelor. In conditii de condus normale, se preconizeaza ca anvelopele vor rezista aproximativ 32.186 kilometri pentru anvelopele din fata si 64.373 kilometri pentru anvelopele din spate.
Anvelopele din fata se vor uza mai rapid, deoarece sunt supuse fortelor de franare, accelerare si directie. Este o practica obisnuita inlocuirea anvelopelor din fata cu a celor din spate.
- Semne ca anvelopele trebuie schimbate
Datorita daunelor, stilului de condus si mediului, nu este neobisnuit ca anvelopele sa nu ajunga la sfarsitul duratei de viata. Indicatori care arata ca anvelopele trebuie schimbate prematur:
- Adancimea benzii de rulare este prea mica
La achizitionarea anvelopelor noi, adancimea medie a benzii de rulare este de cel putin 8 mm. Scopul benzii de rulare este de a obtine o tractiune maxima cu suprafata drumului si de a evacua apa departe de anvelopa in conditii de vreme umeda. In timp, banda de rulare va incepe sa se uzeze din cauza fortelor exercitate asupra anvelopei in timpul conducerii.
Conducerea cu anvelope sub 1,6 mm de banda de rulare este extrem de periculoasa, deoarece acestea nu vor putea sa se prinda eficient de sosea la franare si la viraje.
- Fara prindere
Daca in timpul conducerii, soferii observa ca masina devine din ce in ce mai greu de controlat la viraje sau distanta de franare a crescut semnificativ, acesta este un semn ca anvelopele trebuie schimbate. Acest lucru se leaga din nou de faptul ca banda de rulare a devenit atat de uzata incat nu mai poate gasi aderenta cu suprafata drumului.
- Fisuri in peretele lateral
O fisura in peretele lateral al anvelopei este principalul vinovat pentru o explozie. Adesea apar fisuri in peretele lateral din cauza suprasolicitarii anvelopelor. Anvelopele sub umflate sunt adesea motivul pentru aceasta problema; pentru a se evita aceste fisuri, anvelopele trebuie umflate la presiunea recomandata.